close
تبلیغات در اینترنت
متن نوشتار،برای هر حاجتی اسماء الحسنی مخصوص آن را بخوانید تا حاجت روا شوید سری اول
loading...

كانال درمحضرخدا

  متن نوشتار،برای هر حاجتی  اسماء الحسنی مخصوص آن را بخوانید تا حاجت روا شوید سری اول   مجموعه: داروخانه معنوی    اسماء الله الحسنی   *اسرار خدا*   اسماء الحسنی خواص اسماء الله الحسنی خاصیت اسماء الحسنی         اسماء الحسنی,خواص اسماء الحسنی,خاصیت اسماء الحسنی   اَلْمَلِکْ: از خاصیت‌های این نام دوام ملک و قدرت است برای کسی که هر روز 90 مرتبه بر ذکر «یا مَلِک» مداومت نماید. سپس خدا او را از مردم بی‌نیاز می‌کند…

Mohammadi بازدید : 458 30 / 04 نظرات ()

 

متن نوشتار،برای هر حاجتی  اسماء الحسنی مخصوص آن را بخوانید تا حاجت روا شوید سری اول

 

مجموعه: داروخانه معنوی

 

 اسماء الله الحسنی

 

*اسرار خدا*

 

اسماء الحسنی خواص اسماء الله الحسنی خاصیت اسماء الحسنی

 

 

وب سایت تلگرام خداجونم شکرت

 

وب سایت تلگرام خداجونم شکرت

 

اسماء الحسنی,خواص اسماء الحسنی,خاصیت اسماء الحسنی

 

اَلْمَلِکْ: از خاصیت‌های این نام دوام ملک و قدرت است برای کسی که هر روز 90 مرتبه بر ذکر «یا مَلِک» مداومت نماید. سپس خدا او را از مردم بی‌نیاز می‌کند و در دنیا و آخرت آقا و سرور قرار می‌دهد.

 

اَلْقُدّوُسْ: اگر کسی در میان جمع 170 بار این نام را ذکر کند درون او از پستی‌ها و دنائت‌ها پاک می‌شود.

 

اَلْسَّلامْ: در این نام شفای بیماران و سلامت از آفات و بیماری‌هاست وهر کس آن را 100 بار برای مریضی بخواند به اذن خداوند شفا می‌یابد.

 

اَلْمُؤْمِنْ: هر کس 136 بار این ذکر را قرائت کند از شر جن و انس در امان می‌ماند.

 

اَلْمُهَیْمِنْ: هر کس 125 بار این نام را ذکر کند صفای باطن پیدا می‌کند و بر اسرار غیب و حقایق آن آگاهی می‌یابد.

 

اَلْعَزیزْ: هر کس 64 بار این نام را بعد از طلوع فجر هر روز بخواند رازهای علم کیمیاگری و علم شیمی بر او کشف می‌شود و هر کس چهل روز و هر روز چهل بار آن را بخواند به کسی محتاج نمی‌شود.

 

اَلْجَبّارْ: برای درمان دردهای شکستگی‌ها و غیر آن وارد شده است که ذکر «یا جبار» به مدت چهل روز و هر روز 206 مرتبه گفته می‌شود.

 

اَلْمُتَکَبِّرْ: هر کس این نام را پیش شخص ستمگری ببرد او خوار می‌شود.

 

اَلْخالِقْ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید خداوند قلب او را نورانی می‌کند.

 

اَلْبارِئْ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید در قبرش شاداب و با طراوب خواهد بود.

 

اَلْمُصَّوِّرْ: اگر زن عقیم و نازایی سه روز روزه بگیرد و این نام را 13 مرتبه هنگام نوشتن تلاوت کند و در ظرفی قرار دهد و از آب آن بنوشد خداوند فرزند صالحی به او عطا می‌کند.

 

اَلْغَفّارْ: هر کس هنگام نماز جمعه 100 بار این نام را بگوید و بگوید خداوندا مرا بیامرز ای بسیار آمرزنده، خداوند تبارک و تعالی او را می‌آمرزد.

 

اَلْقَهّارْ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید خداوند عشق به دنیا را از قلب او خارج می‌کند و کسی که در میانه ماه و آخر شب بگوید: ای خداوند با عزت و قدرت ای بسیار قهرکننده و عذاب‌کننده ای صاحب عذاب شدید تو کسی هستی که کسی در مقابل انتقام تو طاقت نمی‌آورد و بر دشمنش دعا کند خداوند او را بر دشمنش پیروز می‌گرداند و از شر او ایمنش می‌دارد.

 

اَلْوَهّابْ: برای برآورده شدن حاجت به مدت چهل روز و هر روز 175 بار بگو «یا وهّاب».

 

اَلْکَریمُ اَلْوَهّابْ ذُوالطَّوْلْ: کسی که این ذکر را زیاد قرائت کند خداوند او را از جایی که گمان نمی‌برد روزی می‌رساند.

 

اَلْرَزّاقْ: کسی که اول هر صبح 315 بار «یا رزاق» و 308 بار «یا رازق» بگوید روزی‌اش زیاد می‌شود.

 

اَلْفَتّاحْ: هر کس بعد از نماز صبح در حالی که دستش روی سینه‌اش قرار دارد 70 مرتبه بگوید الفتاح خداوند حجاب را از قلب او بر می‌دارد.

 

اَلْعَلیمْ: از خاصیت‌های این نام آن است که باب معارف را به روی گوینده‌اش باز می‌کند.

 

اَلْحَکیمُ الْعَلیمْ: هر کس این دو نام را مدام ذکر بگوید و امر مهمی داشته باشد خداوند او را به مقصودش می‌رساند و همین طور است ذکر «الحفیظ العلیم».

 

اَلْقابِضْ: کسی که در چهل لقمه چهل بار این ذکر را بنویسد و آن را بخورد خداوند او را از عذاب گرسنگی در طول عمرش ایمن می‌کند.

 

اَلْباسِطْ: کسی که می‌خواهد مالش و فرزندش زیاد شود و در زندگی‌اش یک راحتی و در کارهای دنیوی‌اش آسانی داشته باشد پس باید این ذکر را مداوم یعنی «یا باسط» 72 بار در روز بگوید. و این تجربه شده است.

 

اَلْمُعِزّ ْ: هر کس در سحر در حالی که دستانش را بالا برده ده بار این ذکر را بگوید به هیچ مسأله‌ای احتیاج پیدا نخواهد کرد.

 

عالِمُ الْغَیْبْ: کسی که بعد از هر نماز 100 بار این ذکر را بگوید اسرار غیب بر او مکشوف و آشکار می‌شود.

 

اَلْخافِضْ: هر کس این نام را 70 بار ذکر بگوید خداوند شرّ ستمکاران را از او دور می‌کند.

 

الرّافِعْ: هر کس بعد از نماز ظهر 100 بار این ذکر را بگوید خداوند تعالی رفعت او را زیاد می‌کند.

 

اَلْمُعِزّ ْ: خداوند هیبت ذکر گوینده را زیاد می‌کند.

 

اَلْمُذِلّ ْ: هر کس در دل شب تاریکی در حالی که در سجده است و پیشانی بر خاک نهاده هزار مرتبه این نام را بگوید و بگوید: «یا مذلّ الجبارین و مبیرُ الظالمین» همانا فلانی مرا خوار کرد پس حق مرا از او بگیر پس در همان وقت خداوند حق او را از ستمکار خواهد گرفت. و هر کس این ذکر را 55 بار در سجده بگوید و آن گاه بگوید: «پروردگار من مرا امنیت ده»‌ خداوند او را از شر ستمکاران در امان می‌دارد.

 

اَلسَّمیعْ: هر کس این ذکر را زیاد بگوید دعایش مستجاب می‌شود.

 

اَلْبَصیرْ: هر کس در مجامع این ذکر را زیاد بگوید خداوند عنایت و توجه خاص خود را به او معطوف می‌دارد.

 

اَلْحَکَمُ الْعَدْلْ: کسی که در نیمه‌های شب به این ذکر مداومت ورزد خداوند لطف خود را مخصوص او می‌گرداند و درونش را خزانه اسرار غیب می‌گرداند.

 

اسماء الحسنی,خواص اسماء الحسنی,خاصیت اسماء الحسنی

 

اَللَّطیفْ: و در نماز حاجت: دو رکعت نماز بگذار و در هر رکعت بعد از حمد 3 بار بگو «خداوند به بندگانش مهربان است و هر کس را بخواهد روزی می‌دهد و او بسیار نیرومند و شکست‌ناپذیر است» و بعد از اسلام برخیز و 129 بار بگو «یا لطیف».سپس سجده کن و بر محمد و آل محمد درود بفرست و حاجت خود را بخواه ان شاءالله در میان سه روز آینده حاجتت برآورده می‌شود و اگر به تأخیر افتاد این را تکرار کن و «یا لطیف» را 903 بار بگو.

 

اَلْهادِی الْخَبیرِ الْمُبینْ: هر کس به این ذکر بعد از گرسنگی مداومت ورزد خداوند اسرار غیب را بر او آگاه می‌گرداند و هم چنین است ذکر «النور الهادی» و بعد از آن بگوید «ای هدایت‌کننده مرا هدایت کن و ای آگاه مرا باخبر گردان و ای آشکارکننده بر من اسرار غیب را آشکار کن».

 

اَلْحَلیمِ الرَّئوُفِ الْمَنّانْ: هیچ ترسویی این ذکر را نمی‌گوید مگر این که امنیت می‌یابد.

 

اَلْحَکیمْ: هر کس این را بنویسد و با آب بشوید سپس بر روی زراعت خود بپاشد آن پاک می‌گردد و برکتش آشکار می‌شود.

 

اَلْغَفُورْ: هر کس در گفتن این ذکر مداومت نماید از وسواسی نجات پیدا می‌کند.

 

اَلْشَّکُورْ: هر کس این نام را چهل بار بر آبی بخواند و با آن چشم بیماری را بشوید خوب خواهد شد.

 

اَلْعَلیّْ: هر کس این نام را زیاد بگوید و بر خود آویزان نماید نزد مردم با آبرو خواهد شد.

 

اَلْکَبیرْ: هر کس در خلوت و ریاضت خود این ذکر را به عددی زیاد بخواند و بعد از آن دعا کند خداوند دعایش را اجابت می‌کند.

 

اَلْحَفیظْ: هر کس این ذکر را به تعدادش بگوید رنج و درد به سراغ او نمی‌آید هر چند به زمین‌های هفت‌گانه برود و او از غرق شدن محفوظ است و این نام برای ترسیدگان سریع‌الاجابه است و نگهداری گوینده آن هرگز ازاله نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

 

اَلْحَسیبْ: برای آسان شدن کارها هر روز 80 مرتبه بگو «یا حسیب».

 

اَلْجَلیلْ: کسی که این ذکر را بسیار بگوید و هر جایی که دیده می‌شود آن را قرار بدهد به او بخشیده می‌شود آنچه را می‌بیند و می‌خواهد.

 

اَلْکَریمْ: هر کس می‌خواهد روزی‌اش زیاد شود چهل روز و هر روز 128 بار به این ذکر مداومت جوید «یا کریم یا وهاب یا ذالطول» خداوند از جاهایی که گمان نمی‌کند به او روزی می‌دهد.

 

اَلْقَریبُ الْمُجیبُ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید خداوند تعالی او را امنیت می‌بخشد.

 

اَلْواسِعْ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید خداوند برای او وسعت در زندگی ایجاد می‌کند.

 

اَلْوَدُودْ: کسی که هر روز 100 بار بر غذایی این ذکر را بخواند و به دشمنانش بخوراند با آنها مهربان و دوست خواهد شد.

 

اَلْمَجیدْ: هر کس این ذکر را زیاد بگوید از همه دردها و بیماریها شفا می‌یابد.

 

اَلْباعِثْ: هر کس هنگام خواب در حالی که دستش روی سینه‌اش می‌باشد خداوند باطنش را زنده می‌کند و قلبش را نورانی می‌گرداند.

 

اَلْشَّهیدُ الْحَقْ: کسی که این دو نام را در چهار گوشه کاغذی بنویسد و آنچه که ضایع شده یا غیب گشته در وسط کاغذ بنویسد و آن را نصف شب زیر آسمان بگذارد و به آن نگاه کند و این دو اسم را هفتار بار تکرار کند خبر آن چیز ضایع گشته یا گمشده به او می‌رسد.

 

اَلْوَکیلْ: کسی که این ذکر را وِرد خود قرار دهد از غرق شدن یا دچار آتش‌سوزی شدن امنیت می‌یابد.

 

اَلْقَویّ: هر کس ذکر «یا قوی» را روزی 116 بار تکرار کند از ناتوانی و ضعف رهایی می‌یابد.

 

اَلْمُعیدْ: کسی که در گوشه‌های اتاقش بایستد و نیمه شب هفتاد مرتبه بگوید «ای معید فلان چیز را به من برگردان» پس در خلال هفته خبر گم شده به او می‌رسد یا این که خداوند اسرار اسماءش را در او به ودیعت می‌نهد.

 

اَلْمُحِی الْمُمیتْ: برای سالم ماندن جسم پس از مرگ 69 بار «یا محیی» به مدت 40 روز.

 

اَلْحَیّْ: کسی که بر مریض و بیمار 19 بار این ذکر را بگوید شفا حاصل می‌شود و ذکر الحی القیوم در آخر شب اثر بسیار بزرگی در زیادی روزی دارد.

 

اَلْقَیُّومْ: برای آسان شدن کارها در نیمه‌های شب 1000 بار بگو «سبحان الملک الحی القیوم الذی لایموت» یعنی پاک و منزه است پروردگار زنده و پایداری که هیچ وقت نمی‌میرد» که به راستی اثری عجیب دارد.

 

اَلْواجِدْ: کسی که آن را بر غذایی بخواند و بخورد در درون خود نوری را می‌یابد.

 

اَلْماجِدْ: ذکر این نام در خلوت و پنهانی انسان را نورانی می‌کند.

 

اَلأحَدْ: کسی که در خلوت بعد از ریاضت و سختی هزار مرتبه این ذکر را بگوید ملائکه را در اطراف خود می‌بیند.

 

اَلْصَّمَدْ: برای برآورده شدن نیاز خود 40 روز و هر روز 134 مرتبه بگو «یا صمد» و برای به دست آوردن مقام صدق و یقین در سحر در حالی که به سجده رفته‌ای 111 بار «یا صمد» را با توجه به معنای آن در قلبت تکرار کن و هر روز بر این ذکر مداومت نما پس از صادقان و اهل یقین خواهی بود.

 

اَلْقادِرْ: هر کس در خلوت با وضو باشد و هزار مرتبه این ذکر را تکرار نماید بر دشمن چیره خواهد شد.

 

اَلْبِرّ ْ: کسی که توفیق کار خیر و دفع سوء و بدی را می‌طلبد پس باید روزی 402 بار «یا بّر» بگوید.

 

اَلْتَّوّابْ: کسی که بسیار این ذکر را بگوید خداوند توبة او را می‌پذیرد.

 

اَلْمُنْتَقِمْ: کسی که به این ذکر مداومت کند بر دشمنش غالب خواهد شد.

 

اَلْرَّؤُوفْ: کسی که بسیار این ورد را بگوید در نزد ظالمی او را خاضع می‌سازد.

 

اَلْسُّبُوُحْ: کسی که این نام را بر روی نانی بنویسد و بعد از نماز جمعه آن را بخورد صفات و اخلاقش مانند فرشتگان می‌شود.

 

اَلْرَبّْ: برای انجام کارهای سخت شب جمعه بعد از نماز عشاء 1201 بار در یک مجلس می‌گویی «یا الله، یا رباه، یا سیداه» پس آن کار مهم ان شاءالله انجام خواهد شد. و کسی که بسیار این ذکر را بگوید خداوند او را برای فرزندش حفظ می‌کند.

 

مالِکُ الْمُلْکْ: کسی که بسیار این نام را بگوید خداوند در دنیا و آخرت او را بی نیاز می‌کند.

 

اَلْغَنِیُّ وَالْمُغْنی: هر کس ده جمعه و هر جمعه ده هزار بار این اذکار را بگوید خداوند او را به زودی و در آخرت بی نیاز می‌کند و او حیوانی را نمی‌خورد و اگر همراه هر ذکر یک فاتحه هم بخواند یقیناً غنی هم روزی داده می‌شود.

 

اَلْمُعْطی: هر کس هنگام خواب این ذکر را بگوید خداوند قرض او را ادا خواهد کرد.

 

اَلْمانِعْ: برای دفع آزار و اذیت دشمن و شر ایشان 161 بار «یا مانع» و هم چنین برای مطیع شدن همسر و شریک زندگی، روایت شده است هر کس شریک زندگی‌اش از او فرمان نمی‌برد پس هنگام خواب بسیار بگوید «یا مانع».

 

اَلْنُّورْ: هر کس این ذکر را هزار بار بگوید خداوند نوری در ظاهر و باطن او قرار می‌دهد.

 

اَلْهادی: کسی که این ذکر را بسیار بگوید خداوند معرفتش را روزی او می‌کند.

 

اَلْبَدیعْ: هر کس این ذکر را هزار بار بگوید حاجتش برآورده می‌شود.

 

اَلْوارِثْ: کسی که این ذکر را هزار بار تکرار کند خداوند تعالی او را به سوی راه درست هدایت می‌کند.

 

اَلْصَّبُورْ: هر کس این ذکر را هزار بار تکرار کند خداوند صبر در هنگام سختی‌ها را به او الهام می‌کند.

 

 منبع: تبیان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
كانال درمحضرخدا https://t.me/Dmkhoda
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 322
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 28
  • بازدید هفته : 1,799
  • بازدید ماه : 14,669
  • بازدید سال : 65,844
  • بازدید کلی : 471,078
  • کدهای اختصاصی
    Dmkhoda@



  • لیزر
  • لیزر حرارتی
  • تبلیغات اینترنتی
  • شیعیان واقعی چه کسانی اند؟


    حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به جایگاه اهل بیت(ع) تصریح کردند: محبّت واقعی و مودّتِ حقیقیِ به اهل بیت(ع) و اطاعت و تبعیّت از آنان مایۀ نجات و رستگاری در دنیا و آخرت خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، به نقل از خبرگزاری حوزه از اصفهان، این مرجع تقلید در پیامی به همایش بزرگداشت امامزاده حضرت سید محمدبن زیدبن علی بن الحسین(ع) خمینی شهر، با تاکید بر ضرورت تبعیت از اهل بیت(ع)، خاطرنشان کردند: محبّت واقعی و مودّتِ حقیقیِ خاندان رسول خدا که مایۀ نجات و فلاح و رستگاری ما در دنیا و آخرت خواهد بود، فقط و فقط در گرو اطاعت و تبعیّت از آن بزرگواران است و به وسیلۀ این فرمانبرداری و پیروی، اطاعتِ حقیقی از خداوند متعال نیز محقّق خواهد شد. ایشان با اشاره به روایتس از امام محمد باقر(ع) ادامه دادند: حضرت فرموده اند «قسم به خداوند سبحان شیعۀ ما نیست، مگر کسی که تقوای الهی را رعایت کند و از فرامین خداوند تبعیّت نماید. قسم به خدا، قُرب و نزدیکی به حضرت حق‌تعالی ممکن نیست، مگر از طریق اطاعت از او، و هر کسی که خداوند را اطاعت نماید، شیعه و ولایت‌مدارِ ماست و هر کس که خداوند را معصیت و نافرمانی کند، پس بی‌شک دشمن ما اهل‌بیت است». معظم له اضافه کردند: این سخنان تکان‌دهنده که قلب و دل هر انسانِ بصیر و آگاهی را می‌لرزاند و او را به اندیشه و تفکّر وامی‌دارد، به ما و به همۀ شیعیانِ رسول خدا، این پیامِ قطعی را می‌دهد که «شیعه» یعنی کسی که راه و رسم و خطّ و مرام اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را، به درستی و با صداقتِ در نظر و جدّیّتِ در عمل، دنبال می‌کند و صراط مستقیم محمّد و آل‌محمّد(علیهم‌السّلام) را نظراً و عملاً، توسعه و گسترش می‌دهد و از این‌رو محبِّ حقیقی و عاشقِ صادقِ آنان به شمار می‌رود.

    متن کامل پیام حضرت آیت الله مظاهری در پی می آید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ قال‌ الله تبارک و تعالی: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْراهِ وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَهً وَ أَجْراً عَظیماً». برگزاری این نشست معنوی که در ماه ایثار و شهادت و به منظور تجلیل و تکریم از مقام شامخ امامزادۀ واجب‌التعظیم حضرت ابوجعفر سید محمد بن زید بن علی بن الحسین«علیهم‌السّلام» انجام می‌پذیرد، اقدامی شایسته در راستای مودّت و اظهار محبّت و ارادت به آستان اهل‌بیت مکرّم رسول خدا«صلی‌الله علیه وآله وسلّم» است و بی‌تردید موجب رضایت ارواح مطهرۀ آن بزرگواران خواهد بود. مسألۀ «مودّت ذوی‌القُربی» که به تصریح قرآن کریم اجر و رسالت خاتم پیامبران«صلوات‌الله علیهم اجمعین» است، اگرچه در اصل، به امر امامت و ولایت حضرات ائمّۀ اطهار«علیهم‌السّلام» باز می‌گردد، ولی بی‌شکّ، تعظیم و تجلیل و پاسداشتِ حرمتِ فرزندانِ صالح و مکرّم آن امامان همام و درس‌آموزی از سیرۀ عملی امام‌زادگان عالیقدر که در حقیقت، تداوم‌دهندگان و مبلّغان راستینِ معارفِ نورانی و معالمِ ایمانیِ اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده‌اند، نیز، عمل صالحی است که مصداق «وَ مَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَهً نَزِدْ لَهُ فیها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ» خواهد بود. امامزادۀ جلیل‌القدری که اینک شما پیروان راه رسول خدا و ائمّۀ‌هدی«علیهم‌السّلام» برای تکریم نام و یاد مبارک او گرد هم آمده‌اید، یکی از فرزندان عزیز حضرت«زید بن علی بن الحسین» است که مطابق گزارش‌های موثّق تاریخی، همچون پدر بزرگوارش از شجاعانِ خداندانِ امامت و از مبلّغانِ معارفِ علوی بوده است و اینک مزار پاک و منوّر او، زیارتگاه عاشقان و دلباختگان اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» و مایۀ برکت و معنویّت است. نکته‌ای که تذکّر آن را در این فرصت، ضروری می‌شمارم آن است که محبّت واقعی و مودّتِ حقیقیِ خاندان رسول خدا، که مایۀ نجات و فلاح و رستگاری ما در دنیا و آخرت خواهد بود، فقط و فقط در گرو اطاعت و تبعیّت از آن بزرگواران است و به وسیلۀ این فرمانبرداری و پیروی، اطاعتِ حقیقی از خداوند تعالی نیز محقّق خواهد شد که: «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناکَ عَلَیْهِمْ حَفیظاً». بنابراین ادعای محبّت و عشق به ائمّۀ‌هدی«علیهم‌السّلام» تنها در صورتی، درست و حقیقی است که همراه با عمل و پیروی از مرام و سیره و فرامین آنان باشد. حضرت امام باقر«علیه‌السّلام» در روایتی بلند و بیانی عمیق و تکان دهنده، سوگند یاد کرده‌اند که: « … فَوَ اللَّهِ مَا شِیعَتُنَا إِلَّا مَنِ اتَّقَى اللَّهَ وَ أَطَاعَهُ … وَ اللَّهِ مَا یُتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِلَّا بِالطَّاعَهِ … مَنْ‏ کَانَ‏ لِلَّهِ‏ مُطِیعاً فَهُوَ لَنَا وَلِیٌّ وَ مَنْ‏ کَانَ‏ لِلَّهِ‏ عَاصِیاً فَهُوَ لَنَا عَدُوٌّ…». حضرت باقرالعلوم در این حدیث مفصّل تصریح فرموده‌اند که: «قسم به خداوند سبحان شیعۀ ما نیست مگر کسی که تقوای الهی را رعایت کند و از فرامین خداوند تبعیّت نماید. قسم به خدا، قُرب و نزدیکی به حضرت حق‌تعالی ممکن نیست، مگر از طریق اطاعت از او، و هر کسی که خداوند را اطاعت نماید، شیعه و ولایت‌مدارِ ماست و هر کس که خداوند را معصیت و نافرمانی کند، پس بی‌شک دشمن ما اهل‌بیت است». این سخنان تکان‌دهنده که قلب و دل هر انسانِ بصیر و آگاهی را می‌لرزاند و او را به اندیشه و تفکّر وامی‌دارد، به ما و به همۀ شیعیانِ رسول خدا، این پیامِ قطعی را می‌دهد که: «شیعه» یعنی آن کسی که راه و رسم و خطّ و مرام اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» را، به درستی و با صداقتِ در نظر و جدّیّتِ در عمل، دنبال می‌کند و صراط مستقیم محمّد و آل‌محمّد«علیهم‌السّلام» را نظراً و عملاً، شیوع و توسعه و گسترش می‌دهد و از این‌رو محبِّ حقیقی و عاشقِ صادقِ آنان به شمار می‌رود.

    http://shiayan.ir برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شیعیان



    منبع : سجی

    عیدولایت مبارک


    عیدبزرگ غدیر عیدلایت وامامت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی علیه السلام برتمام امت اسلام مبارک باد.

    من کنت مولاه فهذا علی مولاه

    هرچه هستم هرچه پستم یاعلی

    دل به الطاف تو بستم یا علی

    با تو آن عهدی که بستم نشکنم

    من به عهدم پای بستم یا علی

    من خدا را از طریق عشق تو

    می پرستم می پرستم یا علی

    دوستم با دوستت از جان و دل

    دشمنت را دشمن هستم یا علی



    منبع : سجی

    اول ماه صفر وروداهل بیت امام حسین به شهر شام


    هفت مصیبت جانسوز شام از زبان امام سجاد(ع)

    درروایت آمده: از امام سجاد (ع) پرسیدند:سخت ترین مصائب شمادر سفر کربلا کجابود؟در پاسخ سه بار فرمود:الشام الشام الشام . امان ازشام

    توضیح اینکه طبق روایت دیگرامام سجاد(ع)به نعمان بن منذر مدائنی فرمود:



    منبع : سجی

    مطمئن‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای اجابت دعا


    همۀ امامان کشتی نجاتند؛ لیکن کشتی امام حسین(ع) سریع‌تر است. همۀ ائمّه(ع) مشعل هدایتند؛ ولی مشعل ابا عبدالله الحسین(ع) پرفروغ‌تر است. همۀ اولیای الهی درهای رحمت پروردگارند؛ امّا درِ رحمت امام حسین(ع) فراخ‌تر است. همۀ شهیدان راه حق شفا بخشند؛ لیکن شفابخشیِ امام حسین(ع) گسترده‌تر است. همۀ پیشوایان الهی اعجازگرند؛ ولی معجزات امام حسین(ع) همگانی‌تر است. امام حسین(ع) هر چه داشت در طبق اخلاص نهاد و همه را یک‌جا، در راه خدا داد. خدا نیز به او پاداشی فراخور خداوندیش عطا فرمود: شفا در تربت او، استجابت دعا در تحت قبّۀ او و دوای هر دردی را در گروی یک نگاه او قرار داد. یکی از وسایل مهم و مجرّب برای توسّل به حضرت سیّدالشّهداء(ع) زیارت عاشورا است. زیارت عاشورا و مداومت بر آن بسیار سهل و آسان است، هر کسی در هر مکان و در هر زمانی می‌تواند با دلی پاک و نیّتی صادق به درگاه او روی آورد، این زیارت را طبق دستور امام(ع) بخواند و مشکلش را حل شده بیابد.



    منبع : سجی

    پیام مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای در پی فاجعه مصیبت‌بار سرزمین منی...


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درپی فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه‌ی اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند.


    ایشان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور افزودند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
    متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

    بسم الله الرحمن الرحیم
    انا لله و انا الیه راجعون

    فاجعه‌ی مصیبت‌ بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، جان باختند، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه‌ی خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

    ۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
    ۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
    ۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
    ۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزاداران، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

    والسلام علی عباد الله الصالحین
    سید علی خامنه‌ای



    منبع : سجی

    Dmkhoda@ كانال درمحضرخدا